Een reeds bestaand, klein biologisch wijndomein in de Zuidfranse Gard, is in nieuwe, handen. De laatste jaren is er niet overdreven aktief 'ge-wijnboerd'. Hier gaat dus verandering in komen. We gaan proberen hier een fraai domeintje van te maken met een (h)eerlijke rode wijn of een frisse rosé.

Deze weblog houdt jullie op de hoogte van onze ervaringen en voortgang. Daarnaast zal er tevens hier en daar een recept, (wijn)tip, foto's op te vinden zijn.

woensdag 11 augustus 2010

Oh la Vache!!!

Zit je net lekker op je terras met een glas rosé. Gebeurt wel vaker zo rond een uur of 7 's avonds.
Hoor ik de bellen van de koeien van boer Claude, die op een veld in de vallei staan. Ook niets nieuws. Hoorde ze echter wel heel dichtbij.
Toch maar even kijken.


Als ik aan kom lopen wordt het geklingel duidelijker hoorbaar en vrees ik dus het geen wat later blijkt: Koeien tussen de wijnranken!!! 3, op zich mooie, vleeskoeien verplaatsen zich in alle rust grazend richting de cave.
Ik bel Claude, die te ver weg zit om snel te komen en me vraagt om Daniël te bellen. Deze goedzak is getrouwd met onze Florence (Onze zaterdag-schoonmaakhulp)en is naast mijn huisslager, met recht een manusje van alles. Na 10 minuten hobbelt zijn C15 het pad op en gaan we samen de koeien terugdrijven.

Serge, de broer van Daniël, komt ook helpen en samen zien we dat het schrikdraad op 2 plaatsen gebroken is. Omdat er behoorlijk wat prik op staat wordt eea met wat kunst en vliegwerk op voor mij hilarische wijze, professorisch gerepareerd.
Om 20:30 pak ik mijn roséglas weer van tafel. Lauw!

2 opmerkingen: